Utseendefixerad

Jag hade just kommit innanför entrén till Studentbokhandeln häromdagen när jag möttes av den bestämda blicken från en på Bookzooms lista över snygga författande karlar! Hjärtat flög upp i halsgropen och jag fick för mig att karln måste nog ha fått syn på de senaste inläggen i vår blogg!  Hua mej då, (hjälp mig med västerbottniskan Ag!)  sådana ytliga litteraturläsare! P.O. Enqvists stränga anlete var mångfaldigat på omslagen  till en lång rad pocketböcker som låg på ett bord: "Ta fyra betala för tre!" Och anletsdragen gav förvisso syn för tidigare sägen i nämnda blogg. Men jag lyckade ändå slita blicken från höjdhopparen och fick då strax ner till höger på samma bord syn på en bok som Bookzoom  bevisligen har läst men ännu ingen dokumenterat någon hågkomst av i årsrapporten!  Lite konstigt, för jag vill minnas att vi tyckte att boken var bra och mycket originell i sitt upplägg, nämligen att en man traskar runt i Stockholm och bara känner sig helt betydelselös. En inställning som tyvärr det motsatta könet oftast ger uttryck för. Minns inte bokens titel exakt, kanske var det  En man helt utan betydelse, men nog är den också skriven av en ganska snygg karl och visst heter han Johan Kling? Omslaget till boken gav ingen upplysning om författarens utseende, om han är mörk eller blond, men jag tror faktiskt han är flintis, så där modernt ni vet!  Hur som helst så platsar han på listan tycker jag!
Ingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0