Om melankolins flykt

Det lutar visst åt att Femklöverns bloggande damer framöver kommer att hänge sig åt den mycket uppmärksammade Melankoliska rum av Karin Johannisson. Det blir nog givande men för tillfället har jag fullt sjå med det aktuella höstmörkrets melankoli, tänkte jag. Men när jag nyss i kvällningen stretade hemåt från Luthagens Livs ledande min gula cykel behängd med tre Icakassar märkte jag att jag gick och bloggade i huvudet lite hit och dit och blev riktigt upppiggad. Inte minst när jag erinrade mig Annagretas berättelse om barnbarnets analys av sin teckning som fick mormoderns höstliga melankoli att flykta. Den analysen är värd att hamna i bloggen tycker jag! Och när jag kom hem och satte mig vid datorn flyktade definitivt min melankoli när jag fick syn på nedanstående mejl från mitt 8-åriga barnbarn:

Hej!
Vad gör du?

Du är så snäll.
Det ska bli ROLIGT att
koma till uppsala
/Nova

Tyvärr lyckas jag inte här kopiera den färgprakt som lyste upp dessa rosa bokstäver i storlek 20 ungefär: knallgul fond och varje rad med en grön, turkos, röd respektive violett bakgrund!  Snacka om färger som betvingar höstmörkrets melankoli! /Ingar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0