Kolla vindruvorna vid mitt fönster!



Vad månde skrivas med sådan inspiration vid mitt skrivarfönster? Jag tackar Ingar för plantan, den kom till mig för många år sedan, men i år slår den alla rekord.

Det är härligt att ha flera tjog blå druvklasar vid min vägg. De tynger ner kvistarna, och regndropparna fäster dekorativt vid varje druva. De hänger lite påfluget ner över mitt fönster. När det blåser svajar de behagfullt. De klättrar dessutom över min stupränna, svingar sig upp på taket och ser ut över uppsalaslätten, tror jag. Maktlös står jag därunder och funderar om jag måste hejda dess framfart. Men hur krigar man mot blåskimrande druvor som dessutom är mina? Kanske borde jag i stället planera för en vintramparkväll i glada vänners lag?

Det får övervägas. Stay tuned, folks.

Annagreta



Kommentarer
Postat av: Anonym

Kommer och trampar som ett skott! Kan se alla klöverblommornai framför mig trampande taktfast i tråget, eller vad det nu kan heta.

Ingar

2011-08-22 @ 09:25:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0