N+1, tidskriften med en bag

Jag prenumererar på tidskriften N+1 sedan i våras. Den görs av ett gäng entusiaster i NY och är väldigt intressant. Skriver om litteratur och företeelser i samtiden.

Igår fick jag ett nytt bevis på deras entusiasm. Ett email kom. Det sa, att nu hade de fått in sin beställning på bagar, dvs kassar att bära intellektuellt bagage i (förmodar jag). De var, hette det, så nyss hemkomna att redaktionen ännu inte hunnit fotografera dem. Bild saknades alltså. Men, hette det, alla var stormförtjusta över bagen. Very excited, alltså.

Om jag nu ville ha denna kasse, vilket verkade troligt, skulle jag värva en ny prenumerant, som då, OBS, skulle ange vem som värvat och ange namnet så att kassen kunde skickas till rätt mottagare. Man fick välja mellan olika färger, vilket då skulle anges under Special instructions. Black, blue, yellow or purple.

Entusiasmen flödade, det verkade som om 10 minuter gått efter att kassen kommit, till dess att detta erbjudande gick ut. Jag kände mig utvald och delade deras förtjustning över en sån lyckad, om än osynlig, produkt.

Så om nån av er känner för N+1, så gå in på deras websida. Jag gillar lite spontanitet i tidskriftsbranschen. Det kan säkert behövas, också, tidningar och tidskrifter verkar digna under det generella webtrycket.

Annagreta





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0