Stor hjärna och vassa tänder ingen garanti för framgång

I morgon är det internationella kvinnodagen. Man samlar allt positivt som kan sägas i saken till en dag, och sedan har man visat sig PK, medan allt förblir som förr. Feminister intervjuades på TV i en soffa, och de sa att man borde fira den dagen. Festa. Eller åka till solen som en av dem sa att hon skulle göra. Inga utspel att tala om där inte. Lite tandlös attityd, om du frågar mig.
 
Påven är mer konkret. Han har bestämt sig för att folk får skiljas, och att man inte får förfölja homosexuella. Det har gjort honom intressantare än påvar varit på länge. Men han har andra kort i rockärmen, så nu har han bestämt sig för att ställa upp som föremål för en veckotidning som ska heta "Il Mio Papa". (Min Påve) Det är Mondadori, Berlusconis förlag, som ger ut tidningen, och den har nu kommit ut med sitt första nummer. Den har säkert fått en bra plats i tidningskioskerna, strax intill rapporterna från Putins framfart.
 
Samtidigt läser jag att man funnit resterna efter en gigantisk dinosaurie i Portugal. Han hade ett huvud som var cirka en meter långt. Något att tänka med, tänker jag. Men så hade han också tänder som var långa och sylvassa, jag vågar mig inte på nån skattning av hur långa och hur sylvassa. Men så dog dom ut, också dom som var så stora och farliga.
 
Om man är stor måste man vara snäll, heter det. Något att tänka på, för alla påvar, stora som små, i dessa dagar.
 
Annagreta
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0