Jag byter också namn och stil såklart

Nu har jag bestämt mig. Jag ska inte längre heta Annagreta Dyring. Från och med nu heter jag Agata von Heute. Mina tankar kommer också att vika av till andra domäner och min blogg blir hädanefter helt annorlunda, --- i den mån den alls haft en kontur tidigare så kan ni kära läsare inte längre räkna med att känna igen mig från förr. Mitt nya jag ser dessvärre ut precis som tidigare, med undantag för en hatt som jag kanske tar på mig på min väg till ICA, och ett par snygga orangefärgade sammetsbyxor som jag nu överväger att ta i bruk efter lång tid på hämmad väntelista.
 
Agata von Heute har helt enkelt skaffat sig ett nytt liv. Hon ska hädanefter ägna sig åt korta grymtningar och suckar, skriva små ilskna notiser i bladen och upphäva sin röst ideligen i onödan, gärna där det är bra akustik. Det hon nu förväntar sig är en ordentlig mediabevakning, ett rejält brus, för utan den skulle det inte vara nån mening med bytet. Vem byter ut sitt gamla jag i tysthet? Inte jag.
 
Thomas Bernhard har gjort samma sak, kan jag avslöja. Han heter från och med idag Franz Gletscherhaake och är inte längre sur och negativ, utan på ett strålande humör, han sprider dagen lång varma omdömen omkring sig och uppvaktar alla i sin närhet med blommor och blader. Han har friat till sin Lebensmensch och om detta står att läsa på ett helt uppslag i Heimatshilfe Morgenblatt där hans tidigare avsomnade mediakontakter vaknat till liv. Han har dessvärre samma utseende, men har i alla fall (i ren desperation) skaffat sig ett moderiktigt hakskägg (som Herr Luuk) med anslutande mustasch och köpt ljusrosa byxor med sparsam vidd. Dessa grepp har blixtsnabbt gjort honom känd och omtalad, vilket retat hela distriktets negativister, men själv är han nöjd och det är huvudsaken.
 
Annagreta (med en hyllning till Ernst Billgren)
 
 

Kommentarer
Postat av: Ellinor

Tänk om det vore så enkelt:att skapa en ny - helst kreativ - identitet genom att ge sig själv ett nytt tjusigt namn. Varumärke heter det förstås! Bör man boka tid hos en "identitetsstylist" först kanske?

2015-02-24 @ 09:52:18
Postat av: RM Helleday

Gissa om jag skrattar! För det gör jag!
Och nu har jag fått ett tips, som kan hjälpa mig upp ur den stora massan okända till ett liv i glans och glamour! Så håll i er!

2015-02-25 @ 11:39:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0