Istid, stålbad, smörbult och mygg

Jag läser just nu en sociologisk/filosofisk italiensk bok om vår tids dilemman. De är flera. Och  behandlas ingående. Vår tid är postdemokratisk, visste ni det? Samtidigt läser jag i tidningarna att vi närmar oss en ny istid, det har engelsmännen konstaterat genom att närstudera somligt i solens innandöme. Vi som inte visste att man kunde studera något i solens innandöme blir naturligtvis både impade och skrämda. Kyla är inte populärt, särskilt inte på sommarn. Cameron som på sätt och visbefinner sig i solen, vill heller inte hjälpa Grekland som befinner sig i ett stålbad. Kall pojke, den där Cameron.
 
Smörbulten har jag fått för mig lever i högönsklig välmåga där han inte borde vara, dvs i ett hav nära dig. Myggen är likaledes på fel plats nästan hela tiden. Häromsistens såg jag flera i min omedelbara närhet.
 
Annagreta
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ulla Björkklundjörklund

Ja det är mycke´ nu! Det är ingen hejd på uppseendeväckande informationer och jag läste just nu att det är viktigt att "tänka utanför boxen". Man får helt enkelt ge sig ut på grönbete med sina tankar.Ulla

2015-07-15 @ 14:51:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0