Varma tankar som lättat ankar

 
Tjena mittbena!
Bernhard sitter på en alptopp och svalkar sig, min katt ligger utsträckt på soffan i tvärdraget och själv har jag tappat de ynka koncepter jag haft. Vad göra?
 
Jag kan rekommendera kräftor i dessa tider, gärna med "dessa" drycker. Kan intyga att det fungerar. Undvik däremot att tänka på - eller hantera - långkalsonger och dunjackor. Sök upp tvärdraget och om inte det går att ordna, gå (snabbt?) i den eventuella motvind man kan urskilja, utan nämnvärd täckning av kropp och själ. 
 
Bernhards hälsning från alptoppen är värd att videreförmedla. Den lyder "Alt und kalt ist besser als arm und warm." Hans Lebensmensch, däremot, hon är hemma i Salzburgtrakten och stickar på tjocka muddar som ska värma i höst. Hejåhå!
 
Annagreta
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Berith Elisabeth

Jag gör som hans Lebensmensch, stickar muddar inför den vinter som väl kommer att övverraska oss med att bli extra kall i år.

2018-08-26 @ 14:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0