Kor och en välkammad karl

Hej, där,
Det  här var den lördagen då det begav sig; jag hade besök av ett ungt företag från Fyrisskolans tekniklinje. Två gymnasister, delägare i företaget Hemfix, kom för att formge våra bloggar. Det var inte lätt! De slet ett tag. Svetten lackade. Resultatet? Jag tycker att kossan pryder sin plats. Den gröna rubriken grönskar, färgen står symboliskt på vår sida! På systerbloggen blev det bekymmer som kommer att lösas i en nära framtid. Håll ut!

Nu läste jag en så uppskattande artikel om Ranelids nya bok i dagens tidning att det kändes intressant att inkludera honom på vår lista! Jag har inte läst Ranelid tidigare, det känns som en brist. Så vad tycker ni? Ska denna välkammade karl erbjudas plats i BOOKZOOMs brokiga krets?

Benke i DN skrev en drapa igår om läsplattan och boken. Han drev verkligen tesen att boken är överlägsen plattorna.
Han lyckades övertyga de flesta läsare, gissar jag, dvs innan vi sett Ingars försvarstal. Kom loss! Jag skulle tro att efter många nya versioner av plattan kommer vi att successivt övertygas om dess betydelse, men den kommer inte att ersätta böckerna (hoppeligen). Det går inte att göra upp eld med den, till exempel, som Benke skriver.

Annagreta





Kommentarer
Postat av: Ingar Gadd

Det är grönt! Gillar snitsen på hela kossan och framför allt hennes lätt överseende blick som kollar in vad kooperativet har för sig där nere.

Ingar

2010-03-14 @ 20:53:12
Postat av: Ingar Gadd

Och kanske också lite förvånade och smått förskräckta blick! Vad har de för sig egentligen? Han Henry är smått genial! Vi måste väl honorera honom på något lämpligt sätt!

ig

2010-03-14 @ 20:57:51
Postat av: Ingar Gadd

Gjorde just en upptäckt! När jag förstorade ovanstående blogginlägg hamnade texten "Bookzoom En kulturell ko-operation" till höger om bilden! Det blir ändå snyggare och jag gissar det är så det är tänkt? Det var ju lite svårt att läsa den gröna texten mot delvis grön bakgrund ... Men det intressanta är ju hur kossan ser ut när hon just gör entré. Vid läsarens första ögonkast så att säga?

ig igen

2010-03-14 @ 21:10:55
Postat av: Livia Dyring

Vilken fin kossa! Ska ni börja lägga upp mer "teckningar" på bloggen?



/Den geniale ko-konstnärens galna syster

2010-03-18 @ 16:10:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0