Raderad och lagrad, samma dag

Förunderliga saker föreslås i min mailbox. Jag får propåer, erbjudanden, uppkast och påminnelser. Ingen ända på det hela.

Men nu är det så här: Jag vill inte gå ned i vikt genom att tappa fem kilo på en vecka, inte köpa undergörande krämer för min slappa hud, inte med en smärtfri operation rätta till min uppnäsa, inte behandla mina celluliter. Jag vill inte låna femtusen utan säkerhet, inte köpa extrabilliga biljetter till nån italiensk stad från trenitalia (inte just nu i varje fall, tänker jag), inte uppdatera min datorkapacitet, inte söka en ungdomlig men stadgad nätdejt, inte köpa en vikbar cykel, ja inte ens åka på en kryssning för endast 1560 kronor.

När man avsäger sig de inkommande erbjudandena - som man aldrig sagt ja till in the first place, då kan det komma en snygg mening som säger att du är nu raderad. Tack, tänker man.

En annan gång förväntades jag vara allt annat än raderad. Det var närmare bestämt idag. Jag åkte till polisen för att förnya mitt pass. Det var precis medan lillprinsessan döptes så det var folktomt hos polisen. En ung och svartklädd dam tog emot, lät mig fotograferas, och sen skulle mina fingeravtryck arkiveras.

Madonna, vilket bekymmer. Det var vajsing på mina fingertoppar, tyckte den svartklädda. Dom ser inte bra ut, tyckte hon vidare. Jag berättade att jag just tvättat händerna innan jag åkte hemifrån, men hon verkade inte imponerad, utan provade flytta sitt intresse från pekfingrarna till långfingrarna. Men ack och ve, lika svårt var det.

Kön växte. Men till sist godkände damen mina fingertoppar. Jag var lagrad på rätt sätt, påstod hon synbarligen lättad. Resultatet levereras nästa vecka. Håhåjaja.

Annagreta








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0