Beckham, spegeln och katten

 
Den här bilden speglar den annalkande vintern. Blank och kylig, mörk och svartvit. En återkommande vana.
 
Jag läser att Beckham och Ronaldo älskar sina spegelbilder och kollar varje gång det dyker upp en spegel. Det står i bladet.
 
På samma sätt (!) kan jag inte gå förbi en katt utan att stanna och kolla. I Carcasonne såg jag en snygg katt. Den var svartvit och såg nästan ned på mig. Den var fjär. Jag tog en bild på den. 
 
 
När Lars Lerin var på resa i Jordanien såg han en slank rödgul katt som han avbildade, med skarp skugga och allt, och kallade "Lejonkungen av Jordanien". Den ser ut att stå mitt i en öken där den avbildas i boken "Straffrundor och ärevarv". en dagbok- och brevbok, en dialog mellan Lerin och hans syskonsjäl Kerstin Högstrand i Värmland.
 
 
Som en påminnelse om den utomhussituation vi snart kommer att ha visar jag här en bild på min katt tagen för några år sedan. Han är lika snygg fortfarande, blott lite klokare. Han behöver inte kolla i spegeln, hans självförtroende är orubbligt.
 
Annagreta
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Roligt få en påminnelse om Carcasonnekissen som i sin tur framkallade andra goda memoarer av dess pyreneiska omgivningar. Här sitter jag och och skriver alldeles trådlöst. Får se vart det bär hän!
Ingar

2013-11-30 @ 21:15:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0