Min höjd över havet efter jul

 
Nu när grått är det nya svarta kommer besked om vad som blir årets julklapp. Den som vill se hur världen förändras och vi med den ska då kolla den officiella klapputvecklingen över åren. Check this out.
 
Åren 2010 och 2011 var det stillasittandet och välmågan som gynnades - med surfplatta resp matkasse.
 
År 2012 var det fortfarande OK att sitta stilla även om man också kunde röra på sig med klappen, dvs hörlurarna.
 
Sen kom samvetet och fram dök hälsoklapparna; först råsaftcentrifugen 2013, och nu 2014 kulminerar det hela med träningsarmbandet. Där på denna utrustning kan man avläsa snart sagt allt. Meningen är att bäraren, dvs du och jag, digitalt ska få reda på skrämmande mycket om oss själva, antagligen mycket mer än vi vill veta. Vad sägs om att få meddelanden om position, hastighet och höjden över havet? Här i Bergsbrunna kör vi ingen höghöjdsträning direkt, det vet vi redan.  Skulle vara då min ambition att snabbt ta mig uppför Backmovägen. Den höjdskillnaden kunde faktiskt vara roligt att känna till.
 
Sen kan jag ladda över hela härligheten på facebook och andra sociala media och låta omvärlden följa min position, mina steg och min flexibla höjd över havet.
 
Matkassen och läsplattan hade mänskliga mått. Då fick man behålla sin självaktning. Nu är det svårare.
 
Annagreta
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0