Är min(a) knäled(er) etniskt svenska så det räcker?

Hallå. Blott Sverige svenska knäleder har. Kom å kolla. Svenska knäleder är både bäst och vackrast. De gör gången elastisk, smygande, gränsöverskridande när det behövs. Den avslöjar vår identitet. Men det är "more to it". I själva verket är den svenska knäleden (detta är en nyhet) starkt förknippad med svenska värderingar.
 
Jag har en knäled av stål. Inopererad av en grek i Enköping. Han kunde inte tala svenska så bra. Han var invandrad hit med alla leder guskelov godkända, och efter vad jag kunde se fullt fungerande enligt ritningen. Och han kunde värdera mitt knä, och han är själv fortfarande högt uppskattad i Enköping.
 
Den andra knäleden min är etniskt svensk (fortfarande). Men denna obalans i mitt inre kan vara ödesdiger. Som tur är har jag svenskt medborgarskap vilket jag kan bevisa med ett pass (som dessvärre går ut snart). Fast mina värderingar har inte satts på prov av myndigheterna på sista tiden, men det kan komma att ske rätt snart, dvs när de får veta hur jag ser ut inuti. Det kan bli en tenta, en värderingstenta om vi inte aktar oss. Tänka fritt är bra, men "tänka rätt" kan fortfarande anses vara större.
 
Jag har inga krusbär. I stället har jag svarta vinbär och frågan är om inte den bärfärgen är olämplig nu då den stora skärskådningen närmar sig.
 
Annagreta

Kommentarer
Postat av: Eva Rosell

Den stora skärskådningen är en del av den vår civilisations kollaps som jag dessvärre ser framför mig. Vi klarar det sa Angela Merkel för en tid sedan. Tror vi det?

2016-09-21 @ 08:37:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0