Bistra tider närmar sig, å då tänker jag inte på snön

 
Nu gäller det att hitta något att skylla på. Nu, då Trump faktiskt blev president elect. trots att vi inte trodde på den utgången.
 
Put the blame on me, boys, sjöng Marylin Monroe. Hon var helt enkelt för attraktiv. Ingen kunde motstå henne.
 
Men var Donald Trump så attraktiv, att han måste segra? Nä. Det var något annat, som drog. Hans överdrivna folklighet, kanske. Hans halvkomiska "vardagliga" språkbruk och hans grova och motbjudande uttalanden, som stod han bland grabbarna med en öl efter jobbet och pratade skit om allt och alla, inklusive kvinnor och svarta och invandrare och muslimer. Och homosexuella. Om dem som var olika, "de andra som inte hör hemma där". De borde inte få vara i landet, nä, "det ska jag ordna!" Vänta bara, rösta på mej så ska det bli ordning på torget. Jag förstår ert missnöje! Ni har rätt att ha det mycket bättre. Etablissemanget har inte brytt sig om er. De har bara berikat sig och svamlat. Jag ska rensa upp i moraset!
 
Det kusliga är att hela den svadan finns här och i hela Europa, i olika schatteringar, men inte utan makt.
 
Annagreta
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0