Skuggad eller inte skuggad, det är frågan

 
 
 Nu när hettan slagit till erbjuder jag min skugga. Bernhard som just dykt upp ur soldiset säger att han saknar nån som skuggar honom. Jag vet inte om han vet vad han talar om. Har han fått solsting? Han blandar ihop Schatten och vatten och säger sammanfattningsvis att han inte "är sympatisk" med sommaren. 
 
Bernhard har varit iväg på resa hela sommaren hittills. Han har besökt Hästveda där det var värmerekord. Innan dess var han på kosläppet i Norrås och besökte fårklippningen på Gotland. Han deltog därefter i en kurs i rullskidor i Torsby, å den kursen hade sånär knäckt honom, eller åtminstone hans knän som redan innan var i dåligt skick. Som del i tanken på rehab åkte han sedan på ett par kulturveckor ute i periferin och fick i sig så mycket av det goda att han blev alldeles stirrig. Nu ska han vila ut här, säger han och tänjer på sin lekamen medan han undanber sig all kontakt. Jag har bäddat åt honom i verkstan där det är garanterat ensligt och tyst och kulturbefriat. 
 
Annagreta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0