En utsvävande blogg

Ute gnistrar rimfrosten!  Inne sprakar brasan medan Annagreta och jag sitter och funderar på vad som utmärker/ska/bör utmärka de läsande Klöverblommornas blogg.  Och är det egentligen så noga att den utmärker sig? Även om det var vårt bokläsande som fick bloggen att lyfta (zoom,zoom) och gav den dess namn så har det ju visat sig att vi gärna svävar ut från böckernas värld och reflekterar över lite av varje som faller oss in, fast mest från den kulturella sfären. Men sådan frihet tycks råda i bloggosfären har vi förstått. Så kanske namnet Bookzoom, trots alla betydelserna i ordet "zoom"  ändå är för snävt och lite missvisande? Ska vi byta till något annat namn? Vad tycker ni andra kära klöverblommor? Svara gärna med ett inlägg!

Fast Bookzoom passar ju rätt bra nu när vi börjat satsa på bilder? Fast sägs t.ex. om Annagreta dagsaktuella "Rimfrosten min" här nedan. Och mitt lilla barnbarn på besök på Pettssonutställningen i Bror Hjorts hus i somras? Får väl erkänna att sistnämnda valdes lite hastigt och lustigt i mitt bildarkiv när Annagreta skulle lära mig hur man fogar in bilder i bloggen. Lätt som en plätt! I alla fall en till rimfrosten kontrasterande bild eftersom besöket ägde rum en mycket het dag då Nova sprang runt både inne och ute och besvarade roliga frågor i en tävling om bilderna från Pettssons sagovärld. Första och enda pris var en originalmålning av Kossa Mus ansikte i närbild. - Då vinner inte jag, blev barnets realistiska och så småningom besannade kommentar.  

Vid brasan kom vi i alla fall fram till att bloggen nog ändå borde ha en lite mer fantasieggande layout. En stiliserad ko var ett förslag (jmf ovan, men här handlar det om en annan ko och en annan upphovsman!). Den decimerade Klöverblomman vid brasan beslöt att layoutdiskussionen fortsätter vid nästa möte och då förhoppningsvis med en intakt Klöverblomma.  
Ingar   


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0