Hugaligen, systrar å bröder, låt infallen styra!

Har du vattnat (alternativt kastat ut) granen? Ätit upp skinkan? Satt ut mat åt fåglarna? Förstått dig på Trump? 
Löst helgens korsord, plöjt julklappsboken, lagat lutfisk, bakat mera lussekatter, stått på barrikaderna, hjälpt en gamling över gatan, sett en svart katt korsa din väg, segrat i Monopol, stickat färdig benvärmarna, sålt din träningscykel...???
 
Men hörni. Nu ska man inte vara så präktig. Det är fel. Ta vara på infallen, vetja! Det är ont om infall. Mina infall infaller inte på begäran, och de gör sannolikt inte dina heller. Så stå beredd! Man ska inte tänka två gånger när man är tant. Jag känner många som tänker väldigt mycket och jag beundrar dem för det. Men nu är det snart nyår å då ska man till exempel inte tänka på att lova en massa. Till exempel att gå på gym, jogga(!!), läsa ut påbjudna böcker och vara allmänt aktiv, både hemma och borta. Sånt kommer att hända ändå, om det behövs, det är bara att vänta och se. Gå inte händelserna i förväg! Infallen lurar bakom hörnet.
 
Annagreta

Kommentarer
Postat av: Marita WADENSJÖ

Trots din påtalade blygsel och förvirring tycker jag att du är ovanligt klok. Gott Nytt År på dig klokgumma.

2016-12-30 @ 17:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0