Herrar med botox

Läser om Putin som besökte Berlusconi. De är polare. Hur gör du för att vara så populär? frågade Putin. Ja vet du, det är så lätt, svarade Berlusconi. Fina vita tänder, ett brett leende och damer i närheten, då brukar det ordna sig, - och allt det där går att köpa. - Men hur håller du dig så ung i fejset? fortsatte Putin nyfiket. - Jo, ser du jag är kund hos bolaget Cura Estetica, de har underbar service med botox. - Vadå, botox? Putin lät bestört. Han är egentligen lite rädd av sig, om sanningen ska fram. - Ja, svarade Berlusconi, mina läppar var för små och tunna, och min panna vred sig i vågor, mina kinder hängde på fel ställe och mitt hårfäste ska vi inte tala om. Nu ser du inga rynkor, eller hur?
 
Dagen efter åkte Putn hem från flygplatsen La Guardia i Milano. Väl hemma beställde han genast fram en botox-behandlare ur den okritiska massa behandelsmän han hade till förfogande. Da, da, började han, jag vill bli lika vacker som Berlusconi, italienaren. Jag vill ha Kurra Estettika! Sagt och gjort, ingen säger emot, man gör som man blir tillsagd. Så från den dagen är Putin rund om kinderna och har dessutom ett stilla ryck i mungipan - den finessen ingick som en kejserlig bonus. Damerna i hans närhet trodde att han förkylt sig i Italien och kallade på läkaren - man vill väl vara observant och handlingskraftig, tänkte de - men läkaren beordrades snabbt över till Svetlana som just kommit hem från en sabbatstermin på den värsta Kaukasussluttningen där hon ådragit sig en ful skada på övre vänsterkotan. Där var läkarn ordentligt  sysselsatt medan Putin la sig i soffan och vande sig vid sitt nya fejs. 
 
 
Annagreta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0