Moralpåslag - det nya svarta

 
 
Fick idag se en påannons för en utställning i NY som skulle vara nåt i hästväg, lite hinsides.
Det stod bl a såhär: "Rachel Harrison’s starting point is a feeling of disconnectedness, estrangement, and simmering revolt fed by a finely cultivated disgust".
Ett välodlat missnöje som underlag för en puttrande revolt, hörni pojkar, glöm inte detta. Det är ett av tidens tecken. Sånt går att ställa ut.  
 
Sen hörde jag idag på P1 att Mr Hilton sa nåt intressant; han sa att något hade gett honom ett moralpåslag. Eftersom jag är en moraliskt obevandrad person tog jag till mig ordet och tuggade ett tag på det. Gillade uttrycket, bra ord helt enkelt, för något som sägs behövas.
 
Bernhard har anmält sig till en kurs i lågaffektivitet. Han har betalt i förskott. Det  blir många deltagare, eftersom affekt är en högaktuell företeelse och en svårbemästrad sådan. Hoppas det är en högeffektiv kurs, skämtade Bernhad som varit på gott humör sedan han senast sov på gamsoffan. 
 
Att jag skriver nu beror på att jag nyss löste DNs fyrprickiga korsord och blev så oerhört självgod efter det att det helt enkelt måste uttryckas nånstans. Så nu vet ni.
 
Annagreta
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0