Mitt i narrativet

 
Ska du sitta hemma och chilla hela dagen, frågar mig vän av ordning. Ja, svarar jag, jag tycker om att softa. Men ska du inte  ta en promenad? fortsätter frågeställaren, uppenbarligen mån om min fysiska status. Nä, jag prokrastinerar min power walk till i kväll då ingen noterar mig.
 
Varför läser du egentligen Mary Beards bok om antiken? Har hon nåt alldeles eget narrativ? Nä men hon sätter saker och ting i en kontext som jag inte sett förut.  Är det hon som saknar TV-mässig dress code? Exakt, hennes image är nonchalant country style. Inga kläder sitter tight på henne.
 
Det är gott med pasta al dente. Det åt vi på min kick-off uppe i Alperna där korna har två ben längre på höger sida för att kunna gå iväg å beta på sluttningarna. Norrland, en landsdel som de facto leder utvecklingen inom de flesta identifierbara gebit(en) har redan inkluderat ett par såna kor på det nylandade kontinentala subsidiekontot. Fast om det skulle bli konkurrens mellan alpkor och norrlandskor fick antagligen norrkorna lämna walkover. 
 
Innan jag helt tappar tråden, saluterar jag alla trogna följare på behörigt avstånd,
 
Annagreta

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0