Uppriktig man till salu

Härmed meddelas att Bernhard är frisläppt mot borgen. Han hade protesterat mot tingens oordning på en gatstump i Belarus, och pekat finger åt en polis som kommit rusande mot honom.  Jag skickade borgenssumman per mejl till en snubbe som hade hand om nycklarna på det vitryska fängelset. Fråga mig inte hur jag visste göra denna överföring, men iväg gick pengarna (Swedbank), och nu hör jag på den vitryska radion att Bernhard - det måste vara han - frisläppts och är på väg till vad som beskrivs som de sälla jaktmarkerna här hema i Sverige. Detta meddelas av samma budbärare som tidigare var anställd av Trump, du vet mannen med de dubbla budskapen, ett sant och ett fejk, för den händelse man behöver byta snabbt. Han har sina sagesmän och inspiicienter lite varstans, just nu är de av allt att döma i Belarus, på en sedan länge planerad semester som inkluderar dansande derwisher till frukost och små blonda elakheter efter siestan för vederkvickelsens skull. Lite som en aperitif, du vet.
 
Nu undrar du varför jag berättar det här. Jo, ser du, Bernhard har lovat köpa ett broderat munskydd där för min räkning, ett vitryskt munskydd med pärlor och snuttifieringar över näsroten och en längre pärldekoration hängande ner från underkanten, på så vis fås bärarinnan att verka österländsk och intressant. Jag har ju ett stort behov av att verka intressant; det behovet ökade väldans med värmen. Jag kände plötsligt mina begränsningar tydligare än nånsin medan jag svettades och led, och började längta efter gregorianska sånger.
 
Bernhard brukar göra det jag ber honom göra. Han har blivit tam, helt enkelt. Ibland tänker jag sälja honom. Jag tror han kunde inbringa rätt många euro. Är det nån som vill bjuda? Han är så präktig! Kan användas när andan faller på, kan förläggas till gamsofffan. Han kan dessutom underhålla; t ex berätta om sina upplevelser av ölstugor i Graz och om outhärdliga kalas. Han är alltid uppriktig. Bara en sån sak. I dessa tider.
 
Annagreta
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Berith Elisabeth

Jag lägger ett bud på Bernhard. Lite mer än det någon annan lägger.
Lägger också ett bud (lite högre) på ett sånt där munskydd som gör att man ser ut som en orientalisk magdansös.
Vad har Bernhard att berätta om sin senaste tillvaro???

Svar: Det kommer snart att uppdagas.
Otyglade kommentarer om böcker mm av treklövern Annagreta, Ulla, Ingar

2020-07-03 @ 13:22:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0